2008/12/13

#273

از اواخر هفته گذشته به دليل قطعي فيبر نوري كشور در منطقه فجيره امارات، يكي از بزرگترين قطعي‌هاي شبكه اینترنت در كشور رخ داد (فارس)

ایـنـتـرنـت نـگـو ، ایـن "تـر نـته" ، ایـن تـر بـه نـته !

از مهدی کاظمی

وزارت ارتباطات در بیانیه ای بسته شدن لوله اینترنت ترکمنستان را عامل قطعی های اخیر دانست . این بیانیه از ملت قهرمان پرور خواست تا آخر زمستان در مصرف اینترنت صرفه جوئی کنند . به گفته این وزارتخانه صرفه جوئی کم مصرف کردن نیست ، اصلاً مصرف نکردن است . توضیحاً اینکه خطوط فشار قوی اینترنت فوق پیشرفته کشور بقدری قوی است که هر کاربر ظرف فقط یکماه میتواند بیشتر از سه خط ایمیل برای هر کسی که دلش خواست بفرستد . ضمن اینکه اطلاعات شبکه نت کشور با امنیت کامل و رعایت کلیه حقوق کاربران ابتدا از مسیر تیر وزارت اطلاعات وارد شورای نگهبان شده سپس با مهر بسیج جماران از مسیر زیر گذر قم به چاه جمکران رسیده و در پایان اگر گیرنده آن اطلاعات هنوز زنده بود میتواند از طریق آخرین ورژنهای فیلترشکن به آن وارد شود . بنا به اعلام ناسا در طول دوره چرخش اطلاعات در جمهوری اسلامی نصف ماهواره های مخابراتی در فضا نیاز به تعمیر اساسی پیدا نموده و بعضاً موتور پیاده میکنند !

به همین مناسبت شرکت گوگل در اطلاعیه ای از ملت ایران خواست اینقدر فحش خواهر مادر در ابتدا یا انتهای اسم رهبران جمهوری اسلامی جستجو نکنند . این شرکت گفت سی و دو هزار تا فیوز گوگل روی عبارات "مادرشو" ، "خواهرشو" و امثالهم فقط سر هر سفر استانی احمدی نژاد میسوزد . این درحالیست که گوگل تا الآن سه بار هم در قسمت جستجوی پیشوندهای "کش" در انتهای اسم محمود ترانس عوض کرده است !

همزمان حجت الاسلام حسین طائب از راه اندازی ده هزار وبلاگ برادران بسیجی خبر داد . قرار است وبلاگهای نامبردگان وبلاگهای ما را بگیرند با چماق بزنند . سرعت اینترنت مصرفی این برادران بدلیل اتصال مجازی به اجنه اطهار تقریباً ۱۸ برابر سرعت نور تخمین زده میشود . سرعت دقیق اینترنت نامبردگان هنوز توسط دستگاههائی که تا الآن اختراع شده قابل محاسبه نیست . این شبکه ضمناً هیچوقت هم قطع نمیشود . در همین راستا انیشتن نیز با صدرو اطلاعیه ای اعلام کرد من گه خوردم گفتم E = mc2 . وی گفت E اگر مال بسیج باشد خیلی بیشتر از mc2 است !

منطقه فجیره امارات علت این قطعی را بازی کردن ابتدای اپراتور با انتهایش ذکر کرد و گفت اگر ناراحتید بروید از کشور دوست و برادر کومور اینترنت وارد کنید . در همین راستا عبدلله واد و رابرت موگابه آمادگی خود را برای صدور اینترنت به ایران اعلام کردند . به عقیده کارشناسان جمهوری اسلامی خیلی جای باحالی است : همه چیز وقتی قطع میشود ملت تازه میفهمند اینقدر بدبختند که همینرا هم خودشان ندارند از یکجای دیگر وارد میکنند . به اعتقاد کارشناسان این درحالیست که ملت در حالت عادی فکر میکنند جمهوری اسلامی هر چقدر هم بدبخت باشد دیگر اینترنت و گاز برای خودش دارد . قرار است احمدی نژاد بعد از اخبار درباره جراحی اینترنتی کشور در دولت الکتریکی و سلولهای بن یا دین که در سه سال گذشته بی سابقه بود از کلیه کاربران محرومیت زدائی بکند !