2008/08/18

#158

آيت‌الله محمد يزدي، فقيه و رئيس سابق قوه قضائيه، قرآن كريم را به فارسي برگردانده است كه چند روز پيش در تهران منتشر شد. (فارس)

* در اینجا ضمن تبریک وجود خجسته آیت الله یزدی در منطقه که خودش بتنهائی یکجور فجایع غزه به حساب می آید ترجمه آیاتی از ایشان را در زیر می آوریم باشد تا دشمنان بدانند که ما عمراً هیچوقت بیکار نمیشویم و اگر شدیم میرویم کلام خدارا طبق میلمان ترجمه میکنیم بعد میگوئیم بما چه ما که نگفته ایم خدا گفته !

لم یلد و لم یولد ، چماق میزنیم به شومبولت !
.
محمد یزدی درحالیکه هزار ماشالله هر روز بیشتر شبیه رجیم میشود تا رحیم بسکه اعمال صالحه در پرونده اش هست !

1) ترجمه چهار آیه : قـل اعوذ برب الناس / قـل هو الله احد / قـل یا ایها الکافرون / قـل هو الله احد

--> در اینجا خداوند علاقه شدیدش را نسبت به قُـل قُـلی کاملاً بیان فرموده است و از تمام مسلمانان رأساً دعوت نموده که بجای سیاست و مسائل جامعه و دانشجوها و سایر قضایائی که مصرف پلاکارد را زیاد میکند بروند با صفا و صمیمیت بشینند پای سیخ و سنگ و قُل قُلی تریاک و سایر نعمتهای معنوی نظام را استعمال بفرمایند لیکن نعشه بازی و کره خوری تنها چیزی است که اسراف ندارد بلکه در جمهوری اسلامی ثواب هم دارد اتگار که پشت سر آقا سه دور نماز به کمرتان زده باشید و اما بحث جمع آوری قلیانها نیز در این آیات بخوبی نمایان است زیرا خداوند فقط فرموده قـُل نفرموده قـُلیان وگرنه شما فکر میکنید این برداشتهای سکینه خیاری که ما از قرآن میکنیم پس به چه درد میخورد و اینست که احتمالاً شما تنتان میخارد که البته طبیعی است و آدم پای قُـل قُـلی که می نشیند تن و خصوصاً نوک دماغش به خارش می افتد که از آثار نعشگی بوده و هزار هزار فرشته نمازگران زیر یک خم عملی جماعت را در بهشت میگیرند ! همانا خدا همیشه عین ما راست میگوید و تعظیم !

2) ترجمه کلیه آیات سوره نساء که خداوند سبحان اگر میدانست این سوره اینقدر کاربرد دارد چه بسا که آنرا مفصل تر نازل میفرمود !

--> خداوند از سر تا ته سوره نسا دو کلام حرف با مردان دارد ضمن اینکه سوره نسا فقط برای رجال میباشد و اگر خداوند لازم می دیدید نعوذ بالله چلاق که نبودند یک سوره رجال هم برای نسا میفرستادند و آن اینکه خداوند از همان صدر اسلام همواره از لایحه حمایت از خانواده حمایت میکرده اینطوری که هیچکدام از زنهای اولیا خبر نداشتند که دویست تا هوو هم دارند و اگر خبر داشتند هم خب مثلاً چه گهی میخواستند بخورند و هم خدا در یکجائی فرموده "بعضهم بعض" که یعنی بعضیهای شما با بعضیهای دیگرتان فرق دارید که یعنی بعضیها زیر یکیش هم زائیده اند ولی بعضیهای دیگر زیرش یک کاری میکنند که طرف بزاید و منظور کلی از این سوره همانا این باشد که زنها را لای بقچه بپیچید مبادا که نگاه شما بهشان بیفتد و چون اگر مسلمانان چشمهایشان را درویش کنند ممکن است بمیرند پس همان بهتر که زن بمیرد تا چشم کسی خصوصاً دور میدانها درویش نشود تا خدای نکرده بمیرد و نیز خداوند در یکجای دیگری هم گفته "و اخرجت الارض اثقالها" که یعنی زن یا باید اثقال که یعنی سنگین رنگین باشد یا باید برود توی ارض که یعنی همان زمین و به عبارت ساده تر زیر گل !

3) ترجمه بقیه آیه ها :

در کل خداوند در کل کلام الهی ضمن محکوم نمودن فجایع غزه میفرمایند ای کسانیکه در حال حاضر مسلمان میباشید همانا ما یک ولی فقیه به شما داده ایم آکبند عین هولو که هرچی او بگوید ما هم مجبوریم همانرا بگوئیم درصورتیکه قبل از انقلاب اول ما میگفتیم بقیه مجبور بودند همانرا بگویند و نیز اینقدری که در این سی سال شما با ایشان بیعت کرده اید با خود پیامبر هیچوقت اینقدر بیعت نکرده اند که این از اعجاز ماست و ما کم کم این چیزها را برای شما رو میکنیم و تازه خیلی چیزهای دیگر را هم گذاشته ایم بعد از افتتاح دفتر حافظ منافع رو بنمائیم و نیز خداوند از قول آقا فرموده اند "رحما بینهم" که یعنی به همدیگر رحم نکنید و اگر دیدید کسی زرت و پرت اضافه مینماید یا بدهید این بسیجی های سه روزه در ساوجبلاغ جرش بدهند یا او را در قطعه واجبی خورها ببرید بالای تپه های سنندج و نیز خداوند در یکجائی هم با اجازه آقا فرموده اند که "جنات عدن التجری من تحت الانهار ... اشجار... زلزالها" که یعنی ترجمه قسمت اولش به شما هیچ ربطی ندارد وگرنه از قسمت تحت شما اشجار جوری که زلزال بشوید و انهار راه بیفتد و هم گفته شده که "و لا تحسبن ... ظالمین" که یعنی بیخود فکر نکنید که اینها قرار است بروند بلکه طبق آخرین توافقات در ژنو قرار شده که این ظالمین سی سال دیگر هم مهمان باشند که در آن نشانه های فراوان است ! و همانا خداوند اگر راست میگوید پس چرا هیچوقت دروغ نمیگوید با عرض تعظیم !