2010/06/20

#760

تقویم امسال کلی سالگرد دارد ، تقویم سال بعد چه خواهد داشت ؟!


اینروزها هر جای تقویم را که ورق بزنی به یک سالگرد از سال گذشته برمی‌خوری که اگرچه هر روزش بنوعی به کاممان تلخ ولی با غرور نگاهش میکنی و یادش می‌آوری . چندتا سالگرد برای روزهای امسالمان در تقویم سال آینده می‌آورم :


* 22 خرداد 1390

سال گذشته در چنین روزی بمناسبت اولین سالگرد کودتای انتخاباتی از همه دعوت شد که به نشانه‌ی اعتراض هیچ اعتراضی نکنند . این حرکت جدید در راستای تغییر فاز جنبش از شکل خیابانی به یک شکل دیگر انجام شد که هنوز کسی نمیداند این فاز جدید چه شکلی است و کلاً در این فاز جدید چیکار باید کرد چیکار نباید کرد لیکن یک آکسیون خیلی معتبر واقع در یوتیوب امروز در پیامی ضمن خسته نباشید به تمام کسانی که دیشب تا حالا یکبار دیگر جمهوری اسلامی را از طریق انگشت کردن توی آکسیون دماغ لت و پار کرده بودند به نقل از منابع آگاهی که یکی این دارد یکی هیچکی دیگر ندارد از مردم خواست تا در آکسیون فردا همه دسته جمعی به نشانه‌ی اعتراض بروند باغچه بیل بزنند . هنوز خبر جدیدی از توفیقات این آکسیون جدید منتشر نشده ولی جمهوری اسلامی امروز 25 نفر دیگر را هم گرفت زد تجاوز کرد کشت اعدام کرد .

* 25 خرداد 1390

سال گذشته در چنین روزی بمناسبت اولین سالگرد حضور چند میلیونی در خیابانهای تهران همه به جان نیک آهنگ کوثر افتادند و خواستار محو او از نقشه شدند . این اتفاق در پی این افتاد که نامبرده کاریکاتوری از تمثال مبارک امام میرحسین موسوی (ص) کشیده وی را که در حال حاضر نگارش بیانیه‌ی پنجاه و دوم را با موفقیت به پایان رسانده در حال نوشتن بیانیه‌ی سیصدم نشان داده بود . اجتماع عظیم و باشکوه و میلیونی سبزها در پاسخ به این توهین آشکار به نشانه‌ی اعتراض به جمهوری اسلامی که دیروز سی نفر دیگر را هم گرفت زد تجاوز کرد کشت وی را از لیست فرندهای خود در فیس بوک حذف نموده و با ارسال جوابیه‌های کوبنده‌ای نشان دادند که این جنبش زنده است تا امام موسوی (ص) زنده است .

* 30 خرداد 1390

سال گذشته در چنین روزی بمناسبت اولین سالگرد دومین حضور میلیونی مردم پس از انتخابات پیارسال که در پی نماز جمعه‌ی رهبری برگزار گردید و به شهادت ندا انجامید سبزها توانستند با دور زدن کامل فیلترینگ دولت کودتا وارد بالاترین شده نفری به ده بیست تا لینک نمره بدهند . یکی از لینکها حاوی پیام مادر رنجدیده‌ی ندا است که وقتی می‌گوید "لااقل در سالروز ندا یک شمع روشن کنید" چنان دل آدم را می‌ترکاند که انگار هر حرف جمله‌اش ضجه‌ای است که می‌گوید نگذارید خون ندا بی اثر و بی ثمر بماند . سبزها با دیدن این پیام گوئی خون تازه‌ای به رگهای جنبش وارد شده باشد و همگی تا دو روز از پای اینترنت بلند نشدند . این در حالیست که شبهای پیش از 30 خرداد که اول قرار بود همه بروند پشت بام تکبیر بگوید ولی چون خیلی چیزهای دیگر هم قبلاً قرار بود که الآن دیگر قرار نیست نرفتند و بجای آن به فعالیت زیرزمینی خود از طریق دور زدن فیلترینگ ادامه دادند . سال گذشته گفته میشد جنبشی که رهبر و خط و خطوط مشخص نداشته باشد تهش همینجوری می‌شود که اعضاء جنبش در راستای حمایت از چند صدائی که از مشخصات برجسته‌ی جنبش سبز است زدند گوینده‌ی این حرف را جر دادند رفت پی کارش !