2011/06/04

#973

دقیقاً داریم چه حرکتی می‌کنیم که اصلاح طلبها جلویش را گرفته‌اند ؟!


نیازی به گفتن نیست که من خودم منتقد جدی اصلاح طلبها هستم . منتقد که نه ، کلاً نمی‌خواهم سر به تن هیچکدامشان باشد . خوب که فکر کنم از اینهم حتی بیشتر . به این مدت هم یقیناً خیلی وقتها از همه تندتر درباره‌شان حرف زده‌ام . نه که الآن به حرفهائی که گفته‌ام معتقد نباشم یا نظرم سر سوزنی برگشته باشد ها ؛ هرگز ، تازه خوشبختانه همین بیخ گوشم اخیراً مزروعی هم هفته‌ای یکبار همت می‌کند یک چیزهائی می‌گوید که بیشتر از اصلاح طلبها بدم بیاد . ولی در مدت اخیر که همه جا موج راه افتاده که "اصلاح طلبها جلوی حرکت ما را گرفته‌اند" از خودم می‌پرسم ما دقیقاً داریم چه حرکتی می‌کنیم که اصلاح طلبها جلویش را گرفته‌اند ؟ جلوی حرکات کوبنده‌ی ما در فیس بوک را گرفته‌اند ؟ جلوی اینرا گرفته‌اند که هاله سحابی را کشتند و فقط صد نفر گیشا جمع شدند ؟ جلوی اینرا گرفتند که بعد از یک هفته‌ی طوفانی که من هنوز در شوک آن هستم ، که سحابی رفت و هاله را کشتند و مسعود باستانی را جلوی چشم مادر و همسر در زندان بی‌رحمانه کتک زدند و مجید توکلی هم کارش به بیمارستان کشید تهش همه نشستند به خودشان لعنت فرستادند و پوستر ساختند که "غیرت من کجاست ؟" . که چند روز قبلش سیامک پورزند آن شد و پس فردایش لادست الباقی فاجعه‌هائی که الآن اصلاً یادمان نمی‌آید رفتیم جوک جدید سن جنتی را همه جا پخش کردیم ؟ اصلاً ما حرکتی می‌کنیم که کسی هم بخواهد جلویش را بگیرد ؟

ما که از جمهوری اسلامی بدتر شده‌ایم . زورمان که به دشمن اصلی نمی‌رسد برای خودمان یک دشمن فرضی درست می‌کنیم می‌افتیم به جانش . تازه تهش تلفات هم می‌دهیم برمی‌گردیم ! همین که هر دفعه سر هر درگیری یک تعدادمان ریزش می‌کند بزرگترین تلفاتی است که می‌دهیم . منهم مثل شما ته ذهنم راه را اصلاح نمی‌دانم . عین این می‌ماند که یک فاضلاب را بخواهی اصلاح کنی . چه اتفاقی می‌افتد ؟ بوی تعفنش کمتر می‌شود ؟ جانورهای موذی اطرافش که همین فاضلاب محل تغذیه‌شان است کمتر می‌شوند ؟ تازه هر کسی هم که بخواهد زیر پوشش اصلاحات فاضلاب را از بیخ و بن خشک بکند خود همان اصلاح طلبها نیست و نابودش می‌کنند . ولی وقتی من و تو گرفته‌ایم سر جایمان نشسته‌ایم پس چاره چیست ؟ هر شش ماه یکدفعه سه ساعت برویم خیابان شب برگردیم خانه کار را حل می‌کند ؟ مگر "در حرف" خودمان را برای موسوی نمی‌کشیم ؟ مگر موسوی اصلاح طلب نیست ؟ ها ، چون اصلاح طلب بود وقتی دستگیرش کردند نشستیم سر جایمان سوت زدیم ؟ خیلی باحالیم ! اول یک کاری می‌کنیم بعد برای همان کار دنبال دلیل می‌گردیم . بهتر گفته باشم اول یک کار را "نمی‌کنیم" بعد برای آن کار نکرده دنبال "توجیه" می‌گردیم . خداوند هم که کلاً اصلاح طلبها را آفریده برای همین ! دستش درد نکند !

آخ آخ داشت یادم می‌رفت :
  1. نشستی بیرون میگی لنگش کن
  2. اگه راست میگی خودت بیا ایران یه کاری بکن
  3. اصلاً جنبش و اینا به تو چه مربوطه الدنگ ؟!