2009/03/07

(#338) مراکش ، مرانکش

مراکش روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد (BBC)

در حمایت از زیگیل خاورمیانه مراکش وامونده تو گل منتظر چـُش !
.
در راستای قطع رابطه حیاتی مراکش با ما شورای هماهنگی امور مایه خالی نظام از سفر قریب الوقوع کل وزرا به مراکش خبر داد . به همین مناسبت یک تانکر بشر دوستانه وازلین به مراکش اعزام شد . قرار است در این سفر طرفین ضمن تاکید بر نقاط مشترک فراوانی که دارند به نتایج مشترکی هم برسند که قبلاً نرسیده بودند . همچنین قرار شد تا قبل از عید ۱۸ وزیر کابینه استیضاح و بقیه هم تا بعد از انتخابات معلق بمانند . این برخورد شایسته در حالی صورت میگیرد که علی الحساب قرار نبود به این زودی ها گند محبوبیت وحشتناک احمدی نژاد نزد اعراب دربیاید . پیش از این گفته میشد اعراب بعد از ننه شان محمود را بیشتر از همه دوست دارند بعد هم یک کمی خدا را !

به همین مناسبت فیلم کازابلانکا توقیف شد . وزارت جنگی ارشاد علت توقیف فیلم را ماچ کردن غیر شرعی برگمن در دو صحنه توسط همفری بوگارد ذکر کرد . این وزارت افزود برای عادی سازی روابط با مراکش حاضر است فیلم را با دستور رئیس جمهور از توقیف خارج نموده و در جشنواره به هنرپیشه نقش اول مرد آن سیمرغ هم بدهد . این وزارتخانه افزود چنانچه همفری بوگارد زنده نباشد ولی روابط با مراکش عادی بشود نامبرده پس از طی مراحل اداری شهید محسوب میشود !

در پی این قطع رابطه دولت امریکا خوشحال شد . کارشناسان معتقدند آن دولت وابسته که بتازگی در پیشبرد سیاست چماق و هویچ ضربه مهلکی از لاریجانی خورده است بحرین و مراکش را چماق کرده تا ۱+۵ بشوند هویچ . به گفته آگاهان چنانچه جمهوری اسلامی دو دفعه دیگر در اجتماع میلیونی گروه سنی الف در یزد اقدام به صدور زرت و پرت نماید جوری که شکسته شدن دندان لازم بشود درآنصورت سیاست شکست خورده چماق و هویچ امریکا به چماق و آب هویچ تغییر میکند !

در همین راستا و در همان پهنا صادق محصولی دوباره عازم بحرین شد . وی که از طبقه نود و هشتم یک آسمانخراش بسیجی حرف میزد اعلام کرد طبق اسناد موجود ظاهراً ایران استان دوم بحرین است . در حال حاضر مطابق سیاستهای دولت نهم ، ایران یک جزیره کوچک روسی در کنار کشور پهناور بحرین است . محصولی افزود چنانچه سلطان بحرین مایل باشد حاضریم اسنادی پیدا کنیم که نشان بدهد به خلیج فارس باید بگویند خلیج بحرینی . وی با اشاره به فاکتور سیمان و قیمت تیرآهن از امیر بحرین دعوت کرد تا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری ایران کاندید بشود . گفته میشود با انتخاب بجا و شایسته امیر بحرین به ریاست جمهوری ایران روابط ایران و مراکش که در معادلات بین المللی خیلی هم مهم است احتمالاً دوباره عادی میشود !