2011/02/28

#902

مسیر راهپیمائی همان است ؛ از میرحسین تا آزادی !


طنز نوشتن در این احوال هیچ کار ساده‌ای نیست . این مطلب را من نوشته بودم و درست در لحظه‌ی انتشار خبر انتقال موسوی و کروبی و همسرانشان به زندان حشمتیه منتشر شد . قدری با خودم فکر کردم ، تیتر مطلب را عوض کردم و اتفاقاً برای اینکه بگویم روحیه‌ و انگیزه‌هایمان برای فردا ده برابر شده همان مطلب را عیناً منتشر می‌کنم :

در راستای اینکه فردا ده اسفند است و اتفاقاً استقلال با السد قطر بازی دارد و از قضا بازی هم در استادیوم آزادی است و دست بر قضا توی استادیوم آزادی هم صد هزار نفر آدم جا می‌شود و تو نگو که استادیوم هم همچی بیخ میدان آزادی است و آقا شانسو داشته باش که میدان آزادی هم جزو مسیر خرید است و آقا چه نشستی که این تماشاگرنماها وقتی بازی تمام بشود و برای خرید بریزند بیرون خیلی خوش می‌گذرد و در پهنای اینکه خداوند درکل در و تخته و گیر و بهانه را اصولاً خوب به هم جفت می‌کند لذا ما ضمن خوشحالی از اینهمه موضوع خوشحال کننده و طرفداری قاطع از استقلال و اعلام اینکه علی الحساب تا فردا اس.اسه.ته مواردی را جهت خرید هرچه بهتر فردا اعلام می‌دارد . نه ، جمله خیلی سنگین شد ، اعلام می‌دارم :
  1. لطفاً فردا قبل از حرکت بسمت خرید کیف پولتان را از جیبتان دربیاورید بگذارید خانه بماند چون وقتی که دارید موقع خرید فرار می‌کنید ممکن است از جیبتان بیفتد گم بشود .
  2. چنانچه قصد دارید برای بچه‌ها هم خرید بکنید همین امشب سایز دور آستین و خشتک شلوارشان را قشنگ بگیرید که فردا مجبور نشوید خود بچه‌ها را هم برای خرید بیرون بیاورید خطرناکه حسن !
  3. امشب برای حمایت از استقلال به پشت بام بروید و چون مربی السد قطر خیلی آدم سخت‌گیری است محض تضعیف روحیه‌ی تیم مرگ بر دیکتاتور بگوئید . (استعمال فحش خواهر مادر غیر ورزشی محسوب نگردیده استثنائاً بلامانع است)
  4. حتماً موقع بیرون آمدن یک پاکت سیگار توی جیبتان بگذارید چون دود سیگار گاز خرید آور را بخوبی خنثی می‌کند . در مورد سایر دودهای غلیظ‌تر اطلاعات خاصی نداریم لطفاً از اشغال کردن تلفنهای سازمان خودداری کنید .
  5. دقت کنید که فردا همه جا آرام است و تلویزیون این موضوع را میلیونها بار تکرار می‌کند حتی ممکن است که برای تاکید بر آرام بودن شهر با بیست نفر هم مصاحبه بکند که صدایشان روی تصویر آبشار نیاگارا پخش می‌شود . شما با آرامش به خریدتان ادامه بدهید .
  6. هرچه زودتر به تمام قوم و خویش و فک و فامیل و جد و آبادتان تلفن بزنید چون فردا کابل مخابرات وسط خلیج فارس ناگهان اتصالی می‌کند و تلفن و موبایل و اس.ام.اس و اینترنت و فکس و حتی تمام صندوقهای پستی هم تا اطلاع ثانوی مختل می‌شود .
  7. حوالی خیابان پاستور فرعی‌های منتهی به بیت و ریاست جمهوری هم شلوارهای خوبی برای خرید پیدا می‌شود فقط دقت داشته باشید که شلوار را همیشه که نباید پوشید خیلی وقتها هم فروشنده‌هائی که آنجا هستند شلوار آدم را درمی‌آورند دراینصورت شما هم می‌توانید بزنید خشتکشان را دربیاورید چپه کنید بکشید سرشان .
  8. مجدداً تکرار می‌کنم که با دیدن هرگونه پژو پرشیا فوراً فرار بکنید چون اخیراً پژو پرشیا تیر درمی‌کند و تیرش هم در هیچ جای تفنگ‌های نیرو انتظامی مشابهش پیدا نمی‌شود بعداً شر می‌شود .
  9. در همین راستا به خانواده‌تان بگوئید چنانچه مورد اصابت گلوله‌ی پژو پرشیا قرار گرفتید و کشته شدید اصلاً نگران نباشند چون فردا شبش 20:30 با خود شما در تلویزیون مصاحبه می‌کند همه شما را تماشا می‌کنند فقط شما یک کمی شبیه خودتان نیستید که آنهم تلقین کنید درست می‌شود .
  10. طبق خبری که همین الآن رسید موسوی و کروبی و همسرانشان به زندان حشمتیه منتقل شده‌اند . زندان حشمتیه تقاطع مسیل باختر و اتوبان صیاد شیرازی است . هم از سمت نارمک و مجیدیه می‌توانید بروید هم مسیر زندان قصر هم رسالت را که بسمت شرق بیائید وارد صیاد شیرازی بسمت جنوب بشوید همانجائی هستید که در ادامه‌ی راهپیمائی باید باشید .
نتیجه‌‌ی فلسفی : وجداناً کدوم خری وسط هفته برای خرید میره بیرون که ملت قهرمان ایران هم برن ؟!